fredag den 8. februar 2013

SLØJD: Håndlavede skærebrætter med stamtavler


House of Bæk & Kvist var med hele vejen til prisoverrækkelsen på UP Herning 2013: 
Håndlavede skærebrætter med stamtavler vinder skandinavisk designpris. 


www.houseobk.com

Møbelsnedker Morten Høeg-Larsen har sat sig selv en design-mission i livet:
At forvandle syge elmetræer til trendy skærebrætter efter nordisk designtradition med tanke på miljø og bæredygtighed.



www.houseofbk.com


Morten finder og udvælger træet, som i det færdige innovative skærebræt indgraveres med "stamtavle" om både art og oprindelse i bagkanten. 


www.houseofbk.com

Som Morten selv udtrykker det: "Jeg er meget ydmyg over for træ som materiale, da det kan have tyve årringe sammenlignet med de måske to år, jeg har brugt på træ. Derfor taler jeg gennem mit arbejde, gennem mine hænder, og prøver at fortolke det, som træet giver mig. Det er træet, der taler, fastslår Morten Høeg-Larsen. 
Skærebrætterne varierer i pris fra kr. 900 og op til kr. 2400


www.houseofbk.com

Hos House of Bæk & Kvist er vi også ydmyge, da vi nu kan tilbyde vores kunder disse smukt forarbejdede funktions-skærebrætter med stamtavle, hvor ikke to er ens, men hver især har en helt speciel historie at fortælle, dernæst skal vi på  tur hos  Morten i hans værksted i Ystad. 
Vi glæder os.


Allan & Mille


 



Klik  logoet for at komme direkte til webshoppen - 
her kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet og være blandt de første til at modtage sidste nyt, tilbud og deltage i fremtidige konkurrencer





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pin It